6e1904bdbaMerge pull request 'Fixade 100% coverage i EquipmentTest' (#18) from equipments into mainviud31332025-10-30 11:46:08 +01:00
e54d4f93edMerge branch 'main' into equipmentsviud31332025-10-30 11:45:46 +01:00
c950eb9d6bFixade 100% coverage i EquipmentTest
Viud03
2025-10-30 11:43:58 +01:00
1abadd74e6Merge pull request 'inventory_mock tests' (#17) from inventory_mocks into mainerns66042025-10-30 07:52:54 +01:00
6b15da6e44Merge remote-tracking branch 'origin/main' into inventory_mocks
inventory_mocks
Erik Näslund
2025-10-30 07:52:25 +01:00
2f2cc54472Remove unused imports
Erik Näslund
2025-10-30 07:51:07 +01:00
cbae93ee93Add coverage tests
Erik Näslund
2025-10-30 07:44:38 +01:00
0c5de2518dAdd itemstack test
Erik Näslund
2025-10-30 07:20:30 +01:00
5f24f1afb9Add branch coverage
Erik Näslund
2025-10-30 07:18:14 +01:00
adcba0468bFix inventory weight calculation
Erik Näslund
2025-10-30 07:09:32 +01:00
7dc1fb7eddCleanup
Erik Näslund
2025-10-30 07:01:48 +01:00
0858d492e5Remove unused import
Erik Näslund
2025-10-30 06:49:46 +01:00
33e351dec0Add ItemTests
Erik Näslund
2025-10-30 06:49:17 +01:00
a24e8777afSimplify test
Erik Näslund
2025-10-30 06:44:10 +01:00
ceff81f2b0Merge pull request 'Changed Equipment related classes, Player class and added tests for new functionality' (#16) from equipments into mainviud31332025-10-30 06:39:54 +01:00
38cbbbe8f3Merge branch 'main' into equipments
HellaBased
2025-10-30 06:29:05 +01:00
f33ad67a2fChanged Equipment related classes. Created a new Job to be able to test certain Equipment functionalities. Modified Player by adding 4 new variables representing stats, added a list representing equipment slots to player, changed constructor of player so the equipment list starts with 4 slots, changed getHealth and getMana methods to account for equipments, added methods to get the added variables, added method to get equipments
HellaBased
2025-10-30 06:21:41 +01:00
e98d99598dRemove unused code
Erik Näslund
2025-10-30 05:08:28 +01:00
d094c3954dRename Has-interfaces
Erik Näslund
2025-10-30 04:44:18 +01:00
63b737d1c5Båda varianterna på habitattestet går igenom, och jag har även ordnat vad jag hoppas var det sista av flera logiska fel i dom aktuella metoderna i 'Troll'. Tagit bort 'Nixie' då jag inte hunnit färdigställa den. Preliminärt är detta den slutgiltiga versionen av min kod, men vi får väll se...
Aster000000
2025-10-28 22:58:42 +01:00
8f4f2c7145'troll_wont_move_to_tile_with_wrong_biome()' går igenom!! Ska skriva dess inverterade test härnäst för att säkerställa att inget fuffens sker...
Aster000000
2025-10-28 22:51:38 +01:00
c526a364a0Skrivit 'troll_wont_move_to_tile_with_wrong_biome()'. Här är det lager av mocks, och jag är lite osäker på hur det fungerar. Det kan bli så att jag måste ta bort testet.
Aster000000
2025-10-28 22:34:50 +01:00
11278cf052Grundläggande tester för performAttack implementerade för både Troll och Shade
Aster000000
2025-10-28 22:26:11 +01:00
e255957532Dubblerat dom tester som är relevanta för både Troll och Shade för att verifiera att logiken är densamma för bägge.
Aster000000
2025-10-28 22:10:56 +01:00
3281bb8b9bEtt första utkast av Troll så att testet 'only_moves_within_energy_budget_are_performed()' kan köras (och gå igenom!)
Aster000000
2025-10-28 21:57:35 +01:00
7b74c03920Skapat och fått igenom test som kontrollerar att monster inte kan utföra några handlingar om dom har slut på energi.
Aster000000
2025-10-28 19:21:18 +01:00
1430e08777Får inte senaste testet att fungera. Något i logiken håller inte, men det är så mycket jobb så jag vill ändå spara det innan jag tar bort det. Jag kommer inte lägga mer tid på det här då felet kan ligga både i logiken för min kod, men det kan även bero på något i World.
Aster000000
2025-10-28 18:40:55 +01:00
d914885d67Delat upp förra testet till två olika. Ska nu göra ett andra försök att skapa funktionalitet för move-metoderna att kolla så monstret hamnar inom världens räckvidd.
Aster000000
2025-10-28 16:42:02 +01:00
5bcf93d6e1Refactor weight calculation
Erik Näslund
2025-10-28 16:26:56 +01:00
6d4d99d240Add substack if weight is too large
Erik Näslund
2025-10-28 15:41:33 +01:00
667998337e'shade_wont_move_to_same_position_as_player()' går igenom. Har skrivit ganska mycket kod, bl.a. har jag gjort mycket ändringar i World-grenens klasser så att gränsnittet till mina klasser fungerar. Dom behövdes för att jag ska kunna skriva intressanta tester. Jag är nöjd med det nya testet i det avseende att det går igenom (ett mirakel!!), men jag vet att jag nog inte använder mocks på det mest effektiva/korrekta sättet. Jag vet inte i hur stor utsträckning man kan skapa lager av mocks.
Aster000000
2025-10-28 14:06:56 +01:00
ba72342b61Merge remote-tracking branch 'refs/remotes/origin/World' into monster
Aster000000
2025-10-28 12:29:06 +01:00
1f3ac903c1Add weight check before adding item to inventory
Erik Näslund
2025-10-28 12:19:25 +01:00
042a08de73Add inventory test
Erik Näslund
2025-10-28 12:04:52 +01:00
17e8a945b2Check that player called the method
Erik Näslund
2025-10-28 12:04:38 +01:00
b0614649d2Mock random provider
Erik Näslund
2025-10-28 11:59:50 +01:00
5500656e46Add item quantity
Erik Näslund
2025-10-28 11:47:48 +01:00
86691f1a67Merge pull request 'Job terrain' (#12) from job_terrain into mainerns66042025-10-28 11:21:35 +01:00