monster #20

Merged
viud3133 merged 39 commits from monster into equipments 2025-10-30 12:05:40 +01:00

39 Commits

Author SHA1 Message Date
Aster000000
1c1d49b774 Merge remote-tracking branch 'origin/main' into monster
# Conflicts:
#	src/main/java/Monster.java
#	src/main/java/Monster/Biomes.java
2025-10-30 11:53:29 +01:00
6e1904bdba Merge pull request 'Fixade 100% coverage i EquipmentTest' (#18) from equipments into main
Reviewed-on: #18
2025-10-30 11:46:08 +01:00
Aster000000
ec17ff8dd3 Ökat test-coverage 2025-10-29 23:33:17 +01:00
Aster000000
ec9de94019 Beslutstabellstesterna har implementerats. 2025-10-29 15:44:25 +01:00
Aster000000
68080cd15a Nu är allt bra!!! :) 2025-10-29 14:58:30 +01:00
Aster000000
5476e8633d Merge remote-tracking branch 'origin/monster' into monster 2025-10-29 14:39:19 +01:00
Aster000000
bfeb33c4ea Bugg i Trolls moveTo fixad! 2025-10-29 14:39:05 +01:00
Aster000000
446997ddbf Bugg i Trolls moveTo fixad! 2025-10-29 14:12:19 +01:00
Aster000000
63b737d1c5 Båda varianterna på habitattestet går igenom, och jag har även ordnat vad jag hoppas var det sista av flera logiska fel i dom aktuella metoderna i 'Troll'. Tagit bort 'Nixie' då jag inte hunnit färdigställa den. Preliminärt är detta den slutgiltiga versionen av min kod, men vi får väll se... 2025-10-28 22:59:51 +01:00
Aster000000
8f4f2c7145 'troll_wont_move_to_tile_with_wrong_biome()' går igenom!! Ska skriva dess inverterade test härnäst för att säkerställa att inget fuffens sker... 2025-10-28 22:51:38 +01:00
Aster000000
c526a364a0 Skrivit 'troll_wont_move_to_tile_with_wrong_biome()'. Här är det lager av mocks, och jag är lite osäker på hur det fungerar. Det kan bli så att jag måste ta bort testet. 2025-10-28 22:34:50 +01:00
Aster000000
11278cf052 Grundläggande tester för performAttack implementerade för både Troll och Shade 2025-10-28 22:26:11 +01:00
Aster000000
e255957532 Dubblerat dom tester som är relevanta för både Troll och Shade för att verifiera att logiken är densamma för bägge. 2025-10-28 22:10:56 +01:00
Aster000000
3281bb8b9b Ett första utkast av Troll så att testet 'only_moves_within_energy_budget_are_performed()' kan köras (och gå igenom!) 2025-10-28 21:57:35 +01:00
Aster000000
7b74c03920 Skapat och fått igenom test som kontrollerar att monster inte kan utföra några handlingar om dom har slut på energi. 2025-10-28 19:21:18 +01:00
Aster000000
1430e08777 Får inte senaste testet att fungera. Något i logiken håller inte, men det är så mycket jobb så jag vill ändå spara det innan jag tar bort det. Jag kommer inte lägga mer tid på det här då felet kan ligga både i logiken för min kod, men det kan även bero på något i World. 2025-10-28 18:40:55 +01:00
Aster000000
d914885d67 Delat upp förra testet till två olika. Ska nu göra ett andra försök att skapa funktionalitet för move-metoderna att kolla så monstret hamnar inom världens räckvidd. 2025-10-28 16:42:02 +01:00
Aster000000
667998337e 'shade_wont_move_to_same_position_as_player()' går igenom. Har skrivit ganska mycket kod, bl.a. har jag gjort mycket ändringar i World-grenens klasser så att gränsnittet till mina klasser fungerar. Dom behövdes för att jag ska kunna skriva intressanta tester. Jag är nöjd med det nya testet i det avseende att det går igenom (ett mirakel!!), men jag vet att jag nog inte använder mocks på det mest effektiva/korrekta sättet. Jag vet inte i hur stor utsträckning man kan skapa lager av mocks. 2025-10-28 14:06:56 +01:00
Aster000000
ba72342b61 Merge remote-tracking branch 'refs/remotes/origin/World' into monster 2025-10-28 12:29:06 +01:00
Aster000000
81bbe5045e Merge remote-tracking branch 'origin/monster' into monster
# Conflicts:
#	src/main/java/Troll.java
2025-10-28 01:50:58 +01:00
Aster000000
16ad80aed2 Skrivit koden för 'void shade_wont_move_to_same_position_as_player()' samt gjort tillfälliga ändringar i 'Troll' och 'Nixie' för att få koden att kompilera. Skapat ett eget paket 'Monster' dit jag flyttat allt. 2025-10-28 01:50:08 +01:00
Aster000000
1dbfdb9e9f Skrivit koden för 'void shade_wont_move_to_same_position_as_player()' samt gjort tillfälliga ändringar i 'Troll' och 'Nixie' för att få koden att kompilera 2025-10-28 01:39:54 +01:00
Aster000000
af4a7d422d skrivit fler testmetodnamn samt namngett två nya monsterklasser 2025-10-28 01:20:25 +01:00
Aster000000
6f94d1510c 'method_move_places_monster_in_legal_position()' går igenom
skrivit namnet på nästa test 'monster_cannot_do_anything_when_out_of_energy()'
2025-10-28 01:10:12 +01:00
Aster000000
e4a90efa08 Skrivit testet 'method_move_places_monster_in_legal_position()' 2025-10-28 00:14:29 +01:00
Aster000000
d06e3fcc8d Försöker skapa något sorts Action-interface, går sådär och känner att jag kanske borde strunta i det. 2025-10-27 23:48:36 +01:00
Aster000000
7d67c7db64 monster_cannot_act_after_death() går igenom 2025-10-27 23:10:50 +01:00
Aster000000
556dcf4160 Har lagt till Exceptions, kan vara ett misstag... Tre nya klasser som försöker modellera någon typ av handling på olika sätt, dom kommer inte överleva länge. 2025-10-27 22:43:54 +01:00
Aster000000
b633427e8e Två nedre testerna går igenom 2025-10-27 17:49:36 +01:00
Aster000000
5788f4210a Ett första utkast av den nya 'Monster'-klassen 2025-10-27 15:24:50 +01:00
Aster000000
abc209d313 Skrivit tre tester, kanske för många på samma gång men jag ville skriva dom medans dom var färska i huvudet. Två av dom är väldigt snarlika varandra och testar 'isAlive'-egenskapen från två olika håll. Har mycket att göra med själva monsterklasserna, planerar att ta bort character helt och även göra 'Monster' mycket mindre genom att flytta ner mycket information till dom konkreta implementationerna. 2025-10-27 14:25:29 +01:00
Aster000000
426eaa0d4e Merge remote-tracking branch 'refs/remotes/origin/main' into monster
# Conflicts:
#	src/main/java/Character.java
2025-10-27 13:40:01 +01:00
Aster000000
afdd4ff6a4 Merge remote-tracking branch 'refs/remotes/origin/main' into monster
# Conflicts:
#	src/main/java/Character.java
2025-10-27 12:16:58 +01:00
Joakim Lysén
1a2796aed7 Commit init 2025-10-24 10:28:48 +02:00
Joakim Lysén
588f4715f6 Commit init 2025-10-24 10:21:55 +02:00
Joakim Lysén
5fbe61d427 Commit init 2025-10-24 10:19:36 +02:00
Joakim Lysén
b8fc93a1bf Commit init 2025-10-17 02:39:17 +02:00
Joakim Lysén
a36b5923ae Commit init 2025-10-17 00:40:13 +02:00
Joakim Lysén
5e7d100b27 Commit init 2025-10-16 12:13:53 +02:00