Aster000000
|
1c1d49b774
|
Merge remote-tracking branch 'origin/main' into monster
# Conflicts:
# src/main/java/Monster.java
# src/main/java/Monster/Biomes.java
|
2025-10-30 11:53:29 +01:00 |
|
|
|
6e1904bdba
|
Merge pull request 'Fixade 100% coverage i EquipmentTest' (#18) from equipments into main
Reviewed-on: #18
|
2025-10-30 11:46:08 +01:00 |
|
Aster000000
|
ec17ff8dd3
|
Ökat test-coverage
|
2025-10-29 23:33:17 +01:00 |
|
Aster000000
|
ec9de94019
|
Beslutstabellstesterna har implementerats.
|
2025-10-29 15:44:25 +01:00 |
|
Aster000000
|
68080cd15a
|
Nu är allt bra!!! :)
|
2025-10-29 14:58:30 +01:00 |
|
Aster000000
|
5476e8633d
|
Merge remote-tracking branch 'origin/monster' into monster
|
2025-10-29 14:39:19 +01:00 |
|
Aster000000
|
bfeb33c4ea
|
Bugg i Trolls moveTo fixad!
|
2025-10-29 14:39:05 +01:00 |
|
Aster000000
|
446997ddbf
|
Bugg i Trolls moveTo fixad!
|
2025-10-29 14:12:19 +01:00 |
|
Aster000000
|
63b737d1c5
|
Båda varianterna på habitattestet går igenom, och jag har även ordnat vad jag hoppas var det sista av flera logiska fel i dom aktuella metoderna i 'Troll'. Tagit bort 'Nixie' då jag inte hunnit färdigställa den. Preliminärt är detta den slutgiltiga versionen av min kod, men vi får väll se...
|
2025-10-28 22:59:51 +01:00 |
|
Aster000000
|
8f4f2c7145
|
'troll_wont_move_to_tile_with_wrong_biome()' går igenom!! Ska skriva dess inverterade test härnäst för att säkerställa att inget fuffens sker...
|
2025-10-28 22:51:38 +01:00 |
|
Aster000000
|
c526a364a0
|
Skrivit 'troll_wont_move_to_tile_with_wrong_biome()'. Här är det lager av mocks, och jag är lite osäker på hur det fungerar. Det kan bli så att jag måste ta bort testet.
|
2025-10-28 22:34:50 +01:00 |
|
Aster000000
|
11278cf052
|
Grundläggande tester för performAttack implementerade för både Troll och Shade
|
2025-10-28 22:26:11 +01:00 |
|
Aster000000
|
e255957532
|
Dubblerat dom tester som är relevanta för både Troll och Shade för att verifiera att logiken är densamma för bägge.
|
2025-10-28 22:10:56 +01:00 |
|
Aster000000
|
3281bb8b9b
|
Ett första utkast av Troll så att testet 'only_moves_within_energy_budget_are_performed()' kan köras (och gå igenom!)
|
2025-10-28 21:57:35 +01:00 |
|
Aster000000
|
7b74c03920
|
Skapat och fått igenom test som kontrollerar att monster inte kan utföra några handlingar om dom har slut på energi.
|
2025-10-28 19:21:18 +01:00 |
|
Aster000000
|
1430e08777
|
Får inte senaste testet att fungera. Något i logiken håller inte, men det är så mycket jobb så jag vill ändå spara det innan jag tar bort det. Jag kommer inte lägga mer tid på det här då felet kan ligga både i logiken för min kod, men det kan även bero på något i World.
|
2025-10-28 18:40:55 +01:00 |
|
Aster000000
|
d914885d67
|
Delat upp förra testet till två olika. Ska nu göra ett andra försök att skapa funktionalitet för move-metoderna att kolla så monstret hamnar inom världens räckvidd.
|
2025-10-28 16:42:02 +01:00 |
|
Aster000000
|
667998337e
|
'shade_wont_move_to_same_position_as_player()' går igenom. Har skrivit ganska mycket kod, bl.a. har jag gjort mycket ändringar i World-grenens klasser så att gränsnittet till mina klasser fungerar. Dom behövdes för att jag ska kunna skriva intressanta tester. Jag är nöjd med det nya testet i det avseende att det går igenom (ett mirakel!!), men jag vet att jag nog inte använder mocks på det mest effektiva/korrekta sättet. Jag vet inte i hur stor utsträckning man kan skapa lager av mocks.
|
2025-10-28 14:06:56 +01:00 |
|
Aster000000
|
ba72342b61
|
Merge remote-tracking branch 'refs/remotes/origin/World' into monster
|
2025-10-28 12:29:06 +01:00 |
|
Aster000000
|
81bbe5045e
|
Merge remote-tracking branch 'origin/monster' into monster
# Conflicts:
# src/main/java/Troll.java
|
2025-10-28 01:50:58 +01:00 |
|
Aster000000
|
16ad80aed2
|
Skrivit koden för 'void shade_wont_move_to_same_position_as_player()' samt gjort tillfälliga ändringar i 'Troll' och 'Nixie' för att få koden att kompilera. Skapat ett eget paket 'Monster' dit jag flyttat allt.
|
2025-10-28 01:50:08 +01:00 |
|
Aster000000
|
1dbfdb9e9f
|
Skrivit koden för 'void shade_wont_move_to_same_position_as_player()' samt gjort tillfälliga ändringar i 'Troll' och 'Nixie' för att få koden att kompilera
|
2025-10-28 01:39:54 +01:00 |
|
Aster000000
|
af4a7d422d
|
skrivit fler testmetodnamn samt namngett två nya monsterklasser
|
2025-10-28 01:20:25 +01:00 |
|
Aster000000
|
6f94d1510c
|
'method_move_places_monster_in_legal_position()' går igenom
skrivit namnet på nästa test 'monster_cannot_do_anything_when_out_of_energy()'
|
2025-10-28 01:10:12 +01:00 |
|
Aster000000
|
e4a90efa08
|
Skrivit testet 'method_move_places_monster_in_legal_position()'
|
2025-10-28 00:14:29 +01:00 |
|
Aster000000
|
d06e3fcc8d
|
Försöker skapa något sorts Action-interface, går sådär och känner att jag kanske borde strunta i det.
|
2025-10-27 23:48:36 +01:00 |
|
Aster000000
|
7d67c7db64
|
monster_cannot_act_after_death() går igenom
|
2025-10-27 23:10:50 +01:00 |
|
Aster000000
|
556dcf4160
|
Har lagt till Exceptions, kan vara ett misstag... Tre nya klasser som försöker modellera någon typ av handling på olika sätt, dom kommer inte överleva länge.
|
2025-10-27 22:43:54 +01:00 |
|
Aster000000
|
b633427e8e
|
Två nedre testerna går igenom
|
2025-10-27 17:49:36 +01:00 |
|
Aster000000
|
5788f4210a
|
Ett första utkast av den nya 'Monster'-klassen
|
2025-10-27 15:24:50 +01:00 |
|
Aster000000
|
abc209d313
|
Skrivit tre tester, kanske för många på samma gång men jag ville skriva dom medans dom var färska i huvudet. Två av dom är väldigt snarlika varandra och testar 'isAlive'-egenskapen från två olika håll. Har mycket att göra med själva monsterklasserna, planerar att ta bort character helt och även göra 'Monster' mycket mindre genom att flytta ner mycket information till dom konkreta implementationerna.
|
2025-10-27 14:25:29 +01:00 |
|
Aster000000
|
426eaa0d4e
|
Merge remote-tracking branch 'refs/remotes/origin/main' into monster
# Conflicts:
# src/main/java/Character.java
|
2025-10-27 13:40:01 +01:00 |
|
Aster000000
|
afdd4ff6a4
|
Merge remote-tracking branch 'refs/remotes/origin/main' into monster
# Conflicts:
# src/main/java/Character.java
|
2025-10-27 12:16:58 +01:00 |
|
Joakim Lysén
|
1a2796aed7
|
Commit init
|
2025-10-24 10:28:48 +02:00 |
|
Joakim Lysén
|
588f4715f6
|
Commit init
|
2025-10-24 10:21:55 +02:00 |
|
Joakim Lysén
|
5fbe61d427
|
Commit init
|
2025-10-24 10:19:36 +02:00 |
|
Joakim Lysén
|
b8fc93a1bf
|
Commit init
|
2025-10-17 02:39:17 +02:00 |
|
Joakim Lysén
|
a36b5923ae
|
Commit init
|
2025-10-17 00:40:13 +02:00 |
|
Joakim Lysén
|
5e7d100b27
|
Commit init
|
2025-10-16 12:13:53 +02:00 |
|